تکتا

تکتا

مطالب جالب ، عکس بازیگران ، مدل ، اس ام اس ، عکس خبری ، عکس پس زمینه و .....
تکتا

تکتا

مطالب جالب ، عکس بازیگران ، مدل ، اس ام اس ، عکس خبری ، عکس پس زمینه و .....

جشن سال نوی تایلندی

جشن سال نوی تایلندی



 


 

سونگکران (Songkran) جشن سال نوی تایلندی است که هر سال در ماه آوریل برگزار می شود. واژه Songkran در زبان تایلندی به معنی حرکت کردن و تغییر مکان است و علت نام گذاری آن حرکت خورشید در منطقه البروج است.

همچنین همزمان با سال نو، جشن آب نیز برگزار می شود که در واقع شروع فصل باران بوده و به باور مردم تایلند، این آب بداقبالی را از آن ها شسته و دور می کند. این سنت در جامعه تایلندی بسیار باارزش است.

در روز جشن اعضای خانواده دور هم جمع می شوند تا احترام خود را به بزرگ ترها با ریختن آب خوشبو بر روی دست های آن ها نشان دهند و در مقابل از دعای آن ها برای خوشبختی و سعادت برخوردار شوند. در بعدازظهر این روز پس از ادای احترام به بودا و شستن آن، همه مردم از پیر و جوان به یکدیگر آب می پاشند. معروف ترین جشن آب، در ایالت چیانگ مای در شمال تایلند برگزار می شود که مردم زیادی در این روزها از مناطق مختلف کشور برای شرکت در این جشن به چیانگ مای می روند.

در ادامه عکس هایی از جشن آب تایلند مشاهده خواهید کرد.

مردم در جشن سال نو تایلند به پسر موتورسیکلت سواری آب می پاشند. علی رغم این که امسال شدیدترین خشکسالی تایلند در 20 سال اخیر محسوب می شود، دولت اعلام کرد که به هیچ وجه قصد محدود کردن جشن آب در این جشنواره 3 روزه را ندارد. به جای محدود کردن جشن آب دولت تصمیم به اعمال تدابیر اخلاقی گرفته است.

زن و دختری سوار بر یک موتورسیکلت به پسری که در جشن سنتی سال نوی تایلندی بر روی آن ها آب می پاشد، عکس العمل نشان می دهند.

فروشندگان تایلندی در نزدیکی تفنگ های آب پاش منتظر مشتری ایستاده اند. در جشن امسال زنانی که پوستشان به دلیل لباس نازک و خیس زیاد دیده می شد یا رقص خیلی تحریک آمیزی در خیابان انجام می دادند، بازداشت می شدند.

زنی تایلندی در جشنواره آب سونگکران از پشت کامیون به مردم آب می پاشد.

یک فروشنده اسلحه آبی.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.