تکتا

تکتا

مطالب جالب ، عکس بازیگران ، مدل ، اس ام اس ، عکس خبری ، عکس پس زمینه و .....
تکتا

تکتا

مطالب جالب ، عکس بازیگران ، مدل ، اس ام اس ، عکس خبری ، عکس پس زمینه و .....

گلچین دیالوگ های زیبا و ماندگار فیلم ها و سریال ها

جملات آموزنده، سخنان معنی دار و ماندگارترین دیالوگ های بزرگان سینما


 

بارها از خودم پرسیده ام که
چرا سرزمینی که این همه دوستش دارم با خودش چنین سنگدل است؟

(بهرام بیضایی)

-----------------------------------

به تعداد انسان های روی زمین راه است برای رسیدن به خدا
(فیلم مارمولک)

-----------------------------------

واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه ارامش بخش باشه.
ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه.

(فیلم سوپرنچرال)

-----------------------------------

مرگ، یک بار رخ نمی‌دهد
زیرا همه‌ی ما هر روز چند بار می‌میریم
هر بار که با آرزوها علایق و پیـوندهای، خود وداع می‌کنیم، می‌میریم…
(مارسل پروست)

-----------------------------------

خوشبختی اون چیزی نیست که بقیه از بیرون میبینند. خوشبختی توی دل آدمه
(عزت الله انتظامی)

-----------------------------------

پاتریک خطاب به باب اسفنجی:
کی میخوای یاد بگیری داداش؟ بعضی از موقع ها “نه” همون “آره” خودمونه…
(انیمیشن باب اسفنجی)

-----------------------------------

دو نوع از انسان وجود داره:
اونی که منتظر می مونه تا توی جای درستش قرار بگیره
اونی که با پاهاش روی صورت دیگران میره!
سویینی تاد (جانی دپ)

-----------------------------------

زندگی همینه دیگه، مثل قمارخونه می مونه.
می بری، می بازی.
ولی آخرش همیشه قمارخونه س که برنده ی نهائیه
و این معنی اش این نیست که به تو خوش نگذشته.
(شالوده شکنی هری)

-----------------------------------

سقف خونه که میاد پایین
روی سر همه خانواده خراب میشه
دیگه نمیپرسه کی کاره ای بوده کی نبوده
(شهرزاد)

-----------------------------------

هیچوقت از ازدواجت پشیمون شدی؟
نه، نه، من عاشق فرانسیس هستم. الان بیشتر از قبل من پشیمون شدم،
قبل از اینکه بدونم خودم کی هستم یه یک نفر متعهد شدم!
(سریال خانهٔ پوشالی)

-----------------------------------

بدی آدم نمک نشناس اینه که وقتی یاد کارایی که براش کردی میوفتی،
از خودت بیشتر بدت میاد تا اون!
(پسرخاله)

-----------------------------------

در مدرسه از من پرسیدند وقتی بزرگ شدی می خواهی چکاره شوی؟
پاسخ دادم “خوشحال”
به من گفتند که سوال را درست متوجه نشده ای!
در جواب گفتم شما زندگی را درست متوجه نشده اید!
(جان لنون)

-----------------------------------

وقتی گلی را دوست دارید آن را می چینید.
اما وقتی عاشق گلی هستید آن را هر روز آبیاری می کنید.
فرق بین و عشق و دوست داشتن این است.
(چارلی ‏چاپلین)

-----------------------------------

زندگی مثل مجموعه ای بی پایان از بدبختی هاست که
تنها پیام بازرگانی مختصری از خوشبختی داره
(فیلم ددپول)

-----------------------------------

کلاه ﻗﺮﻣﺰﯼ: ﭘﺴﺮﺧﺎﻟﻪ ﺟﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﭘﯿﺮﺯﻥ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﺭﻭ ﺩﯾﺪﯼ ﭼﻘﺪﺭ ﺑﺪﺍﺧﻼﻗﻪ؟
ﭘﺴﺮﺧﺎﻟﻪ: ﺑﭽﻪ ﻫﺎﺵ ﻧﻤﯿﺎﻥ بهش ﺳﺮ ﺑﺰﻧﻦ
ﮐﻼﻩ ﻗﺮﻣﺰﯼ: ﺁﺭﻩ ﺩﯾﮕﻪ، ﺍﺯ ﺑﺲ ﺑﺪﺍﺧﻼﻕ ﺑﻮﺩﻩ ﺗﻨﻬﺎﺷﺪﻩ
ﭘﺴﺮﺧﺎﻟﻪ: ﺷﺎﯾﺪﻡ ﺍﺯ ﺑس ﻨﻬﺎ ﺑﻮﺩﻩ ﺑﺪﺍﺧﻼﻕ ﺷﺪﻩ

-----------------------------------

وقتی که باد میاد و جلوی یک درخت می ایستید،
اگه به شاخه هاش نگاه کنید قسم می خورید که درخت داره می افته
اما اگه به تنه اش نگاه کنید ،پایداری اش رو می بینید
(بازگشته – ایناریتو)

-----------------------------------

ﻣﺘﺮﺳﮏ: «ﻣﻦ ﻣﻐﺰ ﻧﺪﺍﺭﻡ، ﺗﻮ ﺳﺮﻡ ﭘﺮ ﺍﺯ ﭘﻮﺷﺎﻟﻪ!»
ﺩﻭﺭﻭﺗﯽ: «ﺍﮔﻪ ﻣﻐﺰ ﻧﺪﺍﺭﯼ ﭘﺲ ﭼطوری ﺣﺮﻑ ﻣﯿﺰﻧﯽ؟»
ﻣﺘﺮﺳﮏ: «خب… بعضی ﺍﺯ ﺁﺩﻣﻬﺎ ﻫﻢ ﻫﺴﺘﻦ ﮐﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﻣﻐﺰ ﯾﻪ ﻋﺎﻟﻤﻪ ﺣﺮﻑ ﻣﯿﺰﻧﻦ! نمیزنن؟!»
(فیلم جادوگر شهر از)

-----------------------------------

وقتی می‌ گویم: دیگر به سراغم نیا! فکر نکن که فراموشت کرده‌ ام
یا دیگر دوستت ندارم، نه، من فقط فهمیدم:
وقتی دلت با من نیست بودنت مشکلی را حل نمی‌ کند، تنها دلتنگترم میکند..
(رومن گاری، خداحافظ گاری کوپر)

-----------------------------------

اینقدر در مورد زندگی مون برای دیگران نگو ناهید
مردم اون چیزی که دوست دارند را از حرفهای تو میشنون، نه اون چیزی که تو میگی
(فیلم من مادر هستم)

-----------------------------------

مریم: من مالِ هیچکسی نیستم، مالِ خودمم نیستم!
پاشا: چه خوب، پس مالِ من باش…
(لانتوری – رضا دُرمیشیان)

-----------------------------------

مایک: تو یه روانی هستی و من عاشقتم
اَبی: من روانی نیستم
مایک: من الان بهت گفتم عاشقتم ولی تو فقط واژه روانیُ شنیدی،
این نشونه آدمای روانیه!
(فیلم حقیقت زشت)

-----------------------------------

همه ی ما در لحظات تنهایی، لحظات دلتنگی، خستگی، نا امیدی، افسردگی،
نیاز داریم تا یک نفر عاشقمون باشه و تو منو داری…
(فیلم لاست)

-----------------------------------

بعضی اوقات تنها راهی که می تونی احساس خوبی در مورد خودت داشته باشی
اینه کاری کنی بقیه بد به نظر برسند و خسته شدم
از اینکه همیشه باعث احساس خوب بقیه در مورد خودشون شدم.
(انیمیشن سیمپسون)

-----------------------------------

خسرو شکیبایی: پسرتو چند سالته؟
پسر: پارسال 16 سالم بود بچه بودم؛

دو روز بعد بابام مُرد، بازم 16 سالم بود، اما دیگه بچه نبودم!
(اتوبوس شب – کیومرث پوراحمد)

-----------------------------------

ده سال پیش من تو یه رستوران بودم تو آلاباما.
دو نفر اومدن سر به سرم گذاشتن، این اولین اشتباهشون بود.
چاقو کشیدن، این دومین اشتباهشون بود.
چاقوکشی بلد نبودن؛ این آخرین اشتباهشون بو
(فیلم فراز از آلکاتراز)

-----------------------------------

زندگی هر چقدر هم که بد به نظر برسه،
همیشه کاری هست که بشه انجام داد و توش موفق بود…
تا زمانی که زندگی هست، امید هم هست
(فیلم نظریه همه‌چیز)

-----------------------------------

مسر: وقتی کمک یه نفر رو قبول کنی، معنیش این نیست که کم آوردی
این یعنی توی اون شرایط تنها نیستی!
(فیلم زندگی آن‌طور که می‌شناسیمش)

-----------------------------------

بزارید حقیقتی رو بهتون بگم
هیچ وقار یا نجابتی در فقیر بودن وجود نداره
من هم فقیر بودم و هم پولدار و هر بار که پاش بیافته
پولدار بودن رو انتخاب میکنم.
(فیلم گرگ وال استریت)

-----------------------------------

جک: زندگی هدیه ایه که نباید حروم بشه،
شما نمیدونید برگه بعدی زندگی چیه،
باید یاد بگیری روی تک تک روزاش حساب کنی.
(فیلم “تایتانیک” از جیمز کامرون)

-----------------------------------

بوروسلی: غوووووووووووووووووووووودا
نظرات 1 + ارسال نظر
پارت چاپ شنبه 6 شهریور 1395 ساعت 11:04 http://partchap.com

مطلب گلچین دیالوگ های زیبا و ماندگار فیلم ها و سریال ها را مطالعه کردم بسیار مفید بود. ممنون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.